Grupa III (czw. 17.15-18.00) – 28.05.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: Ciąg dalszy pracy nad piosenką We Are The World – opracowane frazy wokalne podczas zajęć online- wykonywane zgodnie z użyciem ustalonych środków wyrazu, dynamiki.
Mamma Mia dokonanie wyboru kolejnej piosenki do nauki – dla grupy.
Wszystkie piosenki z filmu Mamma Mia:
https://www.youtube.com/watch?v=zhMzoT9GgMA
Zadania:
- Dokonanie wyboru piosenki z w/w musicalu (do nauki);
- Przed spotkaniem online poproszę o przygotowanie aparatu głosowego do realizacji tematu poprzez wykonanie poniższych ćwiczeń dykcyjnych i emisyjnych (również tych realizowanych podczas zajęć stacjonarnych Studia Piosenki w Pałacu Młodzieży).
Materiały do ćwiczeń artykulacyjnych i dykcyjnych – wykonujemy ćwiczenia w różnym tempie:
http://bordman.pl/blog/wystapienia-publiczne-blog/jak-mowic-wyraznie-czyli-mowa-w-praktyce/
http://bordman.pl/blog/wystapienia-publiczne-blog/teksty-i-wyrazy-na-dykcje-do-samodzielnego-cwiczenia/
ćwiczenia wokalne z:
PORTER VOCAL COACH: Vacation Vocal Exercises (EN SUBS):
https://www.youtube.com/watch?v=FrHO69k4bxM
https://www.youtube.com/watch?
* Praca z grupą odbywa się na zajęciach online.
Grupa III (czw. 17.15-18.00) – 14.05.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: Ciąg dalszy pracy nad poznaniem melodii i tekstu piosenki We Are The World – partie dla poszczególnych wokalistów.
Link do piosenki – dla przypomnienia:
https://cutt.ly/IyQrgGn
Zadania:
- Poszukanie własnej interpretacji w/w/ piosenki (wybrane fragmenty).
- Zapoznanie z wprawkami Cheryll Porter -realizacja z wokalistką :
Cheryl Porter Vocal Workout – Zara Larsson „Symphony”:
https://www.youtube.com/watch?v=ttsG90yZpGA&frags=pl%2Cwn
na zwinność głosu, umiejętność łączenia dźwięków:
https://www.youtube.com/watch?v=-wQRr8NFIDI&list=RD-wQRr8NFIDI&start_radio=1&t=160
DESPACITO Vocal Workout – Cheryl Porter vocal coach:
https://www.youtube.com/watch?v=tnPnoEhH_Bc
HAVANA Vocal Workout Cheryl Porter vocal coach:
https://www.youtube.com/watch?v=VIkIGmtN_1Q&frags=pl%2Cwn
* Praca nad piosenką We Are The World odbywa się na zajęciach online.
Wspieramy Koncertowo – Port Łódź- oglądaj on-line i Pomagaj Dzieciom w Potrzebie – 14 i 15.05.2020 godz. 19.00:
https://cutt.ly/DyQrt9c
Grupa III (czw. 17.15-18.00) – 07.05.2020 – Aldona Zawiślak
Temat I Poznanie melodii i tekstu piosenki We Are The World.
Omówienie treści piosenki, przesłania oraz zapoznanie z jej wykonaniami przez artystów różnych narodowości.
Link do piosenki:
https://cutt.ly/8yzB1DF
Zadanie:
- Poszukanie własnej interpretacji piosenki w/w (wybrane fragmenty).
- Przesyłamy messengerem nagrania piosenek:
Promisses z repertuaru Basi Trzetrzelewskiej (realizowanej na cyklicznych zajęciach w PM) oraz po korekcie - Cicho -z repertuaru Ewy Farny i Grosza daj wiedźminowi z serialu Wiedźmin – realizowanych podczas zajęć zdalnych.
Propozycja – Udział (w zależności od wolnego czasu) w wykładzie otwartym online: jak powstaje głos?
Organizatorzy: Akademia Dźwięku w Cieszynie ( Ilość miejsc ograniczona).
Zapoznanie z następującymi zagadnieniami:
- Jak powstaje głos,
- Jakie procesy zachodzą w naszym ciele,
- Co tak naprawdę odczuwamy,
- Co powinniśmy odczuwać, a co jest wynikiem pewnych nieprawidłowości;
* Praca nad piosenkami We Are The World odbywa się na zajęciach online.
Grupa III - 23.04.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: 1. Rejestr gwizdkowy –zapoznanie oraz próba wykonania na podstawie przesłanych materiałów filmów instruktażowych;
2. Lip sync –wykonanie zadania , jako ćwiczenia na –odwzorowanie emocji, złapanie do siebie dystansu odegranie aktorskiej roli, dokładnego zanalizowania –jak przebiega dany fragment show. Dokładne skopiowanie wersji oryginalnej utworu.
Ad 1 Rejestr gwizdkowy –linki do filmów instruktażowych;
https://www.youtube.com/watch?v=ir0VycP27D8
https://www.facebook.com/watch/?v=2742084972486243
https://www.youtube.com/watch?v=LOuBEc9XWvM
https://lookarianagrande.blogspot.com/2015/02/whistles-tones.html#more
Ad 2 Lip sync nowe przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=jPCJIB1f7
oraz –jak się robi show:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwS14TiO7Pk
https://www.youtube.com/watch?v=NruWYK-KA6w
Zadanie: utrwalamy repertuar opracowywany podczas planowych zajęć oraz poznajemy nowe pozycje repertuarowe (Do wyboru –jedna) -tekst i melodia.
Realizujemy i przesyłamy nauczycielowi nagrane wersje wokalne –messengerem wybrane przez siebie utwory.
Mogą to by propozycje repertuarowe, poznane na zajęciach, ewentualnie nowe, proponowane przez wokalistki, nauczyciela.
Repertuar do utrwalenia –zapisany w zeszytach zajęć w tym m.in.:
1. „Trzeba mi wielkiej wody”z rep M Rodowicz,
2. „Wiosna, cieplejszy wieje wiatr”z rep Zespołu Skaldowie,
3. „Promisses”z rep B. Trzetrzelewskiej,
4. „Sway”z rep. M Buble;
oraz nowy –do zapoznania:
5. „Casablanka song”- with liryc;
6. „Grosza daj wiedźminowi „z serialu „Wiedźmin”(Toss a Coin to Your Witcher cover);
7. „Ne Partez Pas Sans Moi”-Celine Dion,
8. „Cicho”z repert. Ewy Farny’
Link do piosenki„Grosza daj wiedźminowi „z serialu „Wiedźmin
https://www.youtube.com/watch?v=8_0eR0Mj424
Link do pogadanki popiosenkowej –„Grosza daj wiedźminowi „z serialu „Wiedźmin”
https://www.youtube.com/watch?v=cjs4I…
Do obejrzenia w ramach przerywnika kulturalnego:
spektakl „Chłopi”z Teatru Muzycznego w Gdyni.
https://www.youtube.com/watch?v=VtCUMUnH_XU
oraz
JACEK I KATARZYNA SIENKIEWICZ –ZESPÓŁ„KWIAT JABŁONI”W POLSKICH NAGRANIACH -W RADIO CENTRUM
https://www.youtube.com/watch?v=6r0NOI4ZNB4
Proszę o przesyłanie messengerem nagranych wersji piosenek –może być z filmikiem (zdjęciem, bym nie miała czarnego ekranu –jeśli się oczywiście uda). Na pewno odpowiem, skoryguję, pochwalę również.
Byłoby miło otrzymać montaż wykonania którejś z w/w pozycji w wykonaniu całej grupy – jeśli technicznie byłoby to możliwe do wykonania.
Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt –Messengerem, telefonicznie –SMS, mailowo – a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl
Grupa III (czw. 17.15-18.00) - 16.04.2020, 23.04.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: 1. Rejestr gwizdkowy – zapoznanie oraz próba wykonania na podstawie przesłanych materiałów filmów instruktażowych;
2. Lip sync –wykonanie zadania , jako ćwiczenia na –odwzorowanie emocji, złapanie do siebie dystansu odegranie aktorskiej roli, dokładnego zanalizowania –jak przebiega dany fragment show. Dokładne skopiowanie wersji oryginalnej utworu.
Ad 1 Rejestr gwizdkowy – linki do filmów instruktażowych;
https://www.youtube.com/watch?v=ir0VycP27D8
https://www.facebook.com/watch/?v=2742084972486243
https://www.youtube.com/watch?v=LOuBEc9XWvM
https://lookarianagrande.blogspot.com/2015/02/whistles-tones.html#more
Ad 2 Lip sync nowe przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=jPCJIB1f7
oraz –jak się robi show:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwS14TiO7Pk
https://www.youtube.com/watch?v=NruWYK-KA6w
Zadanie: utrwalamy repertuar opracowywany podczas planowych zajęć oraz poznajemy nowe pozycje repertuarowe (Do wyboru –jedna) -tekst i melodia.
Realizujemy i przesyłamy nauczycielowi nagrane wersje wokalne –messengerem wybrane przez siebie utwory.
Mogą to by propozycje repertuarowe, poznane na zajęciach, ewentualnie nowe, proponowane przez wokalistki, nauczyciela.
Repertuar do utrwalenia –zapisany w zeszytach zajęć w tym m.in.:
1. „Trzeba mi wielkiej wody”z rep M Rodowicz,
2. „Wiosna, cieplejszy wieje wiatr”z rep Zespołu Skaldowie,
3. „Promisses”z rep B. Trzetrzelewskiej,
4. „Sway”z rep. M Buble;
oraz nowy –do zapoznania:
5. „Casablanka song”- with liryc;
6. „Grosza daj wiedźminowi „z serialu „Wiedźmin”(Toss a Coin to Your Witcher cover);
7. „Ne Partez Pas Sans Moi”-Celine Dijon,
8. „Cicho”z repert. Ewy Farny’
Link do piosenki„Grosza daj wiedźminowi „z serialu „Wiedźmin
https://www.youtube.com/watch?v=8_0eR0Mj424
Link do pogadanki popiosenkowej – „Grosza daj wiedźminowi „z serialu „Wiedźmin”
https://www.youtube.com/watch?v=cjs4I…
Do obejrzenia w ramach przerywnika kulturalnego:
spektakl „Chłopi”z Teatru Muzycznego w Gdyni.
https://www.youtube.com/watch?v=VtCUMUnH_XU
oraz
JACEK I KATARZYNA SIENKIEWICZ – ZESPÓŁ„KWIAT JABŁONI”W POLSKICH NAGRANIACH -W RADIO CENTRUM
https://www.youtube.com/watch?v=6r0NOI4ZNB4
Proszę o przesyłanie messengerem nagranych wersji piosenek –może być z filmikiem (zdjęciem, bym nie miała czarnego ekranu –jeśli się oczywiście uda). Na pewno odpowiem, skoryguję, pochwalę również.
Byłoby miło otrzymać montaż wykonania którejś z w/w pozycji w wykonaniu całej grupy –jeśli technicznie byłoby to możliwe do wykonania.
Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt –Messengerem, telefonicznie –SMS, mailowo – a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl
Grupa III (czw. 17.15-18.00) - 09.04.2020, 16.04.2020, 23.04.202- Aldona Zawiślak
Temat: Lip sync – wykonanie zadania, jako ćwiczenia na – odwzorowanie emocji, złapanie do siebie dystansu odegranie aktorskiej roli, dokładnego zanalizowania – jak przebiega dany fragment show. Dokładne skopiowanie wersji oryginalnej utworu.
Przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=jPCJIB1f7
oraz – jak się robi show:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwS14TiO7Pk
https://www.youtube.com/watch?v=NruWYK-KA6w
Grupa III (czw. 17.15-18.00) - 09.04.2020, 16.04.2020, 23.04.202- Aldona Zawiślak
Temat: Utrwalamy repertuar opracowywany podczas planowych zajęć oraz poznajemy nowe pozycje repertuarowe (Do wyboru – jedna) -tekst i melodia.
Realizujemy i przesyłamy nauczycielowi nagrane wersje wokalne – messengerem wybrane przez siebie utwory.
Mogą to by propozycje repertuarowe, poznane na zajęciach, ewentualnie nowe, proponowane przez wokalistki, nauczyciela.
Repertuar do utrwalenia – zapisany w zeszytach zajęć w tym m.in.:
1. „Trzeba mi wielkiej wody” z rep M Rodowicz,
2. „Wiosna, cieplejszy wieje wiatr” z rep Zespołu Skaldowie,
3. „Promisses” z rep B. Trzetrzelewskiej,
4. „Sway” z rep. M Buble;
oraz nowy – do zapoznania:
5. „Casablanka song”- with liryc;
6. „Grosza daj wiedźminowi „z serialu „Wiedźmin” (Toss a Coin to Your Witcher cover);
7. „Ne Partez Pas Sans Moi” -Celine Dijon.
Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=8_0eR0Mj424
Link do pogadanki popiosenkowej:
https://www.youtube.com/watch?v=cjs4I…
- W ramach przerywnika kulturalnego – do obejrzenia:
spektakl „Chłopi” z Teatru Muzycznego w Gdyni.
https://www.youtube.com/watch?v=VtCUMUnH_XU
-Proszę o przesyłanie messengerem nagranych wersji piosenek – może być z filmikiem (zdjęciem, bym nie miała czarnego ekranu – jeśli się oczywiście uda). Na pewno odpowiem, skoryguję, pochwalę również.
Byłoby miło otrzymać montaż wykonania którejś z w/w pozycji w wykonaniu całej grupy – jeśli technicznie byłoby to możliwe do wykonania.
Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt – Messengerem, telefonicznie – SMS, mailowo – a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl
Grupa III (czw. 17.15-18.00) – 02.04.2020 oraz 09.04.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: Utrwalamy repertuar opracowywany podczas planowych zajęć oraz poznajemy nowe pozycje repertuarowe (do wyboru – jedna).
Repertuar do utrwalenia – zapisany w zeszytach zajęć w tym m.in.:
- „Trzeba mi wielkiej wody” z rep M Rodowicz,
- „Wiosna, cieplejszy wieje wiatr” z rep Zespołu Skaldowie,
- „Promisses” z rep B. Trzetrzelewskiej,
- „Sway” z rep. M Buble;
oraz nowy – do zapoznania: - „Casablanka song”- with liryc;
- „Grosza daj wiedźminowi „z serialu „Wiedźmin” (Toss a Coin to Your Witcher cover);
Link do pogadanki popiosenkowej: https://www.youtube.com/watch?v=cjs4I…
Proszę o przesyłanie messengerem nagranych wersji piosenek – może być z filmikiem (zdjęciem, bym nie miała czarnego ekranu – jeśli się oczywiście uda). Na pewno odpowiem, skoryguję, pochwalę również.
Byłoby miło otrzymać montaż wykonania którejś z w/w pozycji w wykonaniu całej grupy – jeśli technicznie byłoby to możliwe do wykonania.
Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt – Messengerem, telefonicznie – SMS, mailowo – a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl
Grupa III (czw. 17.15-18.00) - 25.03.2020, 26.03.2020, 01.04.2020, 02.04.2020 – Aldona Zawiślak
Materiał: zobacz