Grupa I (SP I-III) – 27.05.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MÓJ NAJBLIŻSZY ŚWIAT – RODZINA I DOM.
Przedstawcie w swoich pracach swoją rodzinę, swój dom na co dzień i od święta –jak spędzacie czas z najbliższymi osobami – w domu i poza nim – rodzinne tradycje, codzienne trudy, wysiłki i obowiązki, radosne chwile podczas rodzinnych świąt, wyjazdy poza miasto, wspólne pasje. Kiedy myślimy o rodzinie, myślimy głównie rodzicach, rodzeństwie, dziadkach. Ale rodzina to też ciocie, wujkowie, kuzynki i kuzynowie, a także domowe zwierzęta.
Obejrzyjcie pomocne przykłady poniżej i zróbcie rysunek na dużym kartonie pastelami olejnymi, mazakami, kredkami. Rysujcie duże sylwetki i pokażcie różnice ubrań, wyglądu, wzrostu między nimi.
Dodatkowo polecam 2 gry związane z tematem. Udanej pracy!
Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.
Przykładowe prace rówieśników (3 linki z Muzeum Sztuki Dziecka w Norwegii):
rodzina: https://artsandculture.google.com/asset/my-family-pang-ping-hung/BAFsYkAjfXgWlA
zabawa z rodziną: https://cutt.ly/yyDpbVM
portret zbiorowy: https://cutt.ly/DyDpc5u
Przykłady przedstawiania postaci: zobacz
2 gry interaktywne:
Moja rodzina (video z adnotacjami): https://learningapps.org/10813438
Wygląd zewnętrzny (video z adnotacjami): https://learningapps.org/10965301
Grupa I (SP I-III) – 13.05.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MIĘDZYNARODOWY KONKURS PLASTYCZNY on-line ANTYCOVID, Białoruś – cz.3 realizacja pomysłów.
Kontynuujemy przygotowanie prac na międzynarodowy konkurs on-line, organizowany przez naszego partnera placówkę wychowania pozaszkolnego w Mołodeczno na Białorusi. Konkurs trwa do 24.05.2020. Pamiętajmy, że nie chodzi o straszenie wirusem ale pokazanie jak się chronić na co dzień, co może pomóc ludzkości?
W tym jak wyrazić nasze emocje przez sztukę, jak pokazać postacie w ruchu, w sytuacjach codziennych pomogą Wam zamieszczone poniżej przykłady. Dodatkowo polecam 2 gry związane z tematem. Udanej pracy !
Plakat konkursu: zobacz
Przykładowe prace rówieśników (2 linki z Muzeum Sztuki Dziecka w Norwegii):
urodziny: https://artsandculture.google.com/asset/birthday-nhuyan-thi-bich-han/cAHgQl7zKvhwZQ
moje dobre nawyki: https://artsandculture.google.com/asset/my-good-habit-jakrin-subgumpang/xwGmzWqS7s4Fqw
Przykłady przedstawiania emocji i ruchu: zobacz
2 gry interaktywne:
Emocje obrazki ! (znajdź pary) https://learningapps.org/104647
Moje odczucia(znajdź pary słowo-obraz) https://learningapps.org/366017471
Grupa I (SP I-III) – 06.05.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MIĘDZYNARODOWY KONKURS PLASTYCZNY on-line ANTYCOVID, Białoruś – cz.2 wstępna realizacja pomysłów.
Kontynuujemy przygotowanie prac na międzynarodowy konkurs on-line, organizowany przez naszego partnera placówkę wychowania pozaszkolnego w Mołodeczno na Białorusi. Konkurs trwa do 24.05.2020.
Ostatnio polecałam metodę sketchingu czyli wstępnego szkicowania, notowania pomysłów oraz wyrażania uczuć przez sztukę. Teraz czas na realizację najlepszego własnego pomysłu w wybranej technice i formacie. Najpierw obejrzyjcie ciekawe kompozycje i kolorystykę w prezentowanych przykładach prac plastycznych. Dodatkowo polecam 2 gry związane z tematem. Udanej pracy !
Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.
Plakat konkursu: zobacz
Przykładowe prace rówieśników (3 linki z Muzeum Sztuki Dziecka w Norwegii) :
zabawa z rodziną: https://artsandculture.google.com/asset/playing-with-mum-and-dad-in-the-pool-ohmmar-coates/1QH2bZ1zOheH5g
świat przyszłości: https://www.barnekunst.no/del-iii-2019-hvilken-fremtidig-verden-onsker-du-a-leve-i-die-zeit/
Gry interaktywne:
Nawyki higieniczne odsłoń obrazek https://learningapps.org/1961129
Covid 19 (w jęz.ang.) znajdź paryhttps://learningapps.org/11212069
Grupa I (SP I-III) – 29.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MIĘDZYNARODOWY KONKURS PLASTYCZNY on-line ANTYCOVID, Białoruś – cz.1 szkicowanie pomysłów.
Zapraszam do pracy na najbliższe 2 tygodnie i zrobienia projektu ( 1 tydzień) a potem pracy (2 tydzień) na międzynarodowy konkurs on-line, organizowany przez naszego partnera placówkę wychowania pozaszkolnego w Mołodeczno na Białorusi. Konkurs trwa do 24.05.2020.
Nauczymy się w tym celu notowania pomysłów metodą sketchingu czyli wstępnego szkicowania, notowania pomysłów oraz wyrażania uczuć przez sztukę. Organizatorzy zachęcają do myślenia o zdrowiu – nie chodzi o straszenie wirusem tylko pokazanie jak można się chronić i przeciwdziałać
POLECENIA DO PRACY:
Najpierw zastanów się : co utrudnia działanie wirusowi? Co jeszcze może pomóc ludziom?
Możesz porozmawiać o tym z bliskimi. Obejrzyj prezentowane przykłady. Zobacz link – artykuł o szkicowaniu . Koniecznie zrób kilka rysunków patrząc na przykłady. Te ćwiczenia rysowania postaci, przedmiotów rożnymi narzędziami rysunkowymi pomogą Ci być lepszymi w rysowaniu szkiców i skończonych prac. Zobacz film o sztuczkach poprawiających ocenianie swoich prac i rysowanie. Na koniec zrób przynajmniej 2 albo 3 różne własne pomysły do tematu : kilka różnych szkiców na jednej lub więcej kartek - z czym kojarzy Ci się to hasło ANTYkoronavirus i co może pomóc ludziom ? Wybierz odpowiednią technikę, format jest dowolny. Udanej pracy!
Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.
Plakat konkursu: zobacz
Przykładowe prace: zobacz
Pomocne linki: Sketching. Porady na temat szkicowania pomysłu
https://artakademia.com/nauka-rysunku/bazie-szkic-dla-poczatkujacych-nauka-szkicowania/
Film instruktażowy: 23 prostych tricków rysunkowych / kanał 5-minutowe sztuczki:
https://www.youtube.com/watch?v=GbCoCy0eH8U
Grupa I (SP I-III) – 22.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: WIOSNA W PRZYRODZIE.
Proponuję temat inspirowany aktualną porą roku. Na kartonie przedstawcie krajobraz wiosenny. Możecie przedstawić kwitnące drzewa, ogrody, aleje, ukwiecone rabaty, trawniki lub powiększone wybrane kwiaty wiosenne. W pracy mogą pojawić się dodatkowo zwierzęta-owady, ptaki. Pamiętajcie o kontrastach wielkości i kolorów i zapełnieniu całej kartki. Użyjcie pasteli olejnych. Format prac dowolny, najlepiej A4 lub A3.
Pomocą będą wskazane zbiory ilustracji i przykłady prac kolegów. Na koniec sprawdźcie w grze, czy rozpoznajecie różne zwiastuny wiosny. Miłej zabawy!
Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie na mój adres: m.wojtyniak@palacmlodziezy.lodz.pl
Przykładowe zdjęcia:
https://www.pexels.com/search/spring/
https://www.pexels.com/search/spring%20flowers/
Przykładowe prace: 3 zdjęcia z archiwum nauczyciela (w załączniku do planu)
Gra interaktywna:
Wiosna budzi się do życia- zwiastuny wiosny (pasujące pary)
https://learningapps.org/8631478
Grupa I (SP I-III) – 15.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: Moje ulubione danie z pierogami.
Kompozycja w wybranej technice płaskiej (malarstwo, rysunek pisakami, mazakami, wycinanka).
Proponuję Wam wykonanie pracy na temat konkursowy „Moje ulubione pierogi”. Postarajcie się przedstawić to popularne nie tylko polskie danie – a wiecie chyba, że pierogi mogą być różnego rodzaju. Możecie pokazać te , które szczególnie lubicie w Waszej rodzinie. Pracę możecie wykonać w oparciu o zdjęcia lub to co znajdziecie w Waszej kuchni – opakowania lub obserwację prawdziwych pierogów , które ułożycie na talerzu. Macie do wyboru dowolne techniki i sposób przedstawienia-płaski lub ze światłocieniem, jednobarwny lub kolorowy, format kartki dowolny. Pomogą Wam podane poniżej przykłady, a gra przypomni Wam techniki i narzędzia, jakie macie do wyboru.
Temat jest związany z ogólnopolskim konkursem plastycznym.
Jeśli wykonacie to zadanie to zachęcam Was do wysłania zdjęcia pracy na konkursw terminie do 17.04 piątek do godz.12.
Oczywiście proszę też o przesyłanie zdjęć na mój adres: m.wojtyniak@palacmlodziezy.lodz.pl
Przykładowy rysunek:
https://pl.depositphotos.com/127527928/stock-illustration-set-of-variety-dumplings.html
Regulamin konkursu: dokument PDF (od organizatora konkursu)
Film edukacyjny:
Cztery sposoby na lepienie pierogów – instrukcja ze zdjęciami + film
https://lawendowy-dom.com.pl/sposoby-lepienie-pierogow-instrukcja-ze-zdjeciami-film/
Gra interaktywna:
przybory plastyczne, techniki plastyki
https://learningapps.org/6243956
Grupa I (SP I-III) – 08.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: IDĄ ŚWIĘTA – zabawy plastyczne na Wielkanoc. Papieroplastyka, rysunek.
Proponuję Wam zrobić rodzinkę Kurki i Kurczaczków jako świąteczną dekorację . Wystarczy Wam kilka kolorowych kartek , kartka jako tło, mazaki, klej i zwykłe talerzyki z Waszej kuchni. Papier trzeba naciąć i wygiąć. Wzór zobaczycie na zdjęciu z linku.
Z kolei na filmie Krasnal Tadzio pokaże Wam jak narysować zajączka. Rysuj i koloruj z Tadziem ! Pokazane motywy możecie też wykorzystać do stworzenia kartek z życzeniami wielkanocnymi.
Na koniec sprawdźcie w grze jak po kolei powstaje pisanka. WESOŁYCH ŚWIĄT!
Link do zdjęcia:
Wielkanocna Rodzinka –dekoracja:
https://amina.thebreanna.com/2019/12/03/tavuk-ve-civciv-yapimi/
Filmy edukacyjne:
Jak narysować zajączka ? Szkółka rysowania z Ołówkiem Ryskiem i Kredką Fretką”, / czas 3’08
https://www.lulek.tv/vod/clip/jak-narysowac-zajaca-szkolka-rysowania-dla-dzieci-z-lulektv-97
Gra interaktywna:
Malowanie pisanek (ułóż kolejność ) https://learningapps.org/4861920
Grupa I (SP I-III) – 01.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: Z WIOSNĄ RAŹNIEJ ! Zabawne figurki – Pszczoła. Technika papieroplastyczna.
Zrób figurkę wycinając i naklejając odpowiednie kształty z kolorowych papierów na tubce od papieru toaletowego.
Zdjęcie figurki - załącznik
Filmy edukacyjne:
z cyklu „Jak narysować…. pszczołę” – szkółka rysowania z krasnalem Tadziem (czas 3’08 min ) https://www.lulek.tv/vod/clip/jak-narysowac-pszczole-kredka-i-olowek-rysuj-z-nami-136
Bajka o pszczołach, CiufciaTV (czas 1’39 min)
https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig
Gra interaktywna
„Wiosna budzi się do życia- zwiastuny wiosny” (pasujące pary)
https://learningapps.org/8631478
Dodatkowo gry dla najmłodszych o tym jak sobie radzić w sytuacjach trudnych:
Bezpieczeństwo ŁATWE obrazki Numery alarmowe (pasujące pary)
https://learningapps.org/6088700
Gdzie zadzwonisz (grupowanie) https://learningapps.org/2249653
Grupa I (SP I-III) – 25.03.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: W ŚWIECIE BAŚNI – Malujemy ilustrację do baśni filmowej „Smok Wawelski”.
KOCHANI, PROPONUJĘ WAM najpierw obejrzeć piękną polską Baśń filmową „Smok Wawelski” (możecie zaprosić rodzeństwo) a potem namalować lub narysować to co Wam się najbardziej w tej baśni spodobało. Kto wie, może byliście kiedyś w Krakowie i przypomnicie sobie też rzeźbę Smoka spod Jamy na Wawelu? Weźcie kartkę z małego bloku A4 i do dzieła !
Jeśli macie chęć to na koniec możecie zagrać w fajną grę, którą można powtarzać z rodzeństwem. Miłej zabawy!
Wykonane prace zbierajcie do teczki. Rodzice mogą przesłać zdjęcie pracy na mój adres mailowy: m.wojtyniak@palacmlodziezy.lodz.pl Będę tworzyć wirtualną kolekcję Waszych dzieł ! Wszystkie prace przyniesiecie do pracowni jak się ponownie zobaczymy i oby to było jak najszybciej! J A potem wybierzemy wspólnie prace do wysłania na konkurs lub do wystawy w pracowni.
Baśń filmowa „SMOK WAWELSKI”
https://vod.tvp.pl/video/basnie-i-bajki-polskie,smok-wawelski,20243267
Gra interaktywna- Postacie z bajek i ich atrybuty (pasujące pary) https://learningapps.org/3559889