Grupa III – 28.05.2020 - Iwona Brzezińska
Temat: Polskie tańce regionalne - Akcent.
a) co to jest akcent w muzyce?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Akcent_(muzyka)
b) w których tańcach występują akcenty?
c) ile znasz znaczeń słowa akcent?
- spotkanie na zoom nauka tańca – akcenty w różnych tańcach
- codziennie 5 minut dla skakanki
- zaprezentuj swój akcent na messengerze
https://learningapps.org/9025592
https://learningapps.org/3559172
https://learningapps.org/2867458
quizy trudne:
https://learningapps.org/9034547
https://learningapps.org/10374328
Grupa III – 28.05.2020 - Beata Klose-Jurczakowska
Temat : Tradycyjne instrumenty muzyczne w polskiej muzyce folkowej.
„….Do instrumentów, które w polskiej muzyce folkowej realizują jedną z wymienionych funkcji, należą także instrumenty dudowe. W muzyce tradycyjnej instrumenty tej grupy w Polsce występują, mówiąc w pewnym uproszczeniu, na terenie Wielkopolski oraz w regionach karpackich, gdzie w Beskidzie Śląskim nazywa się je gajdami, na Żywiecczyźnie dudami, a na terenie Podhala instrument ten funkcjonuje pod nazwą koza”.
https://pismofolkowe.pl/artykul/tradycyjne-instrumenty-muzyczne-w-polskiej-muzyce-folkowej-4619
Grupa III – 27.05.2020 - Katarzyna Makowska
Temat: Zajęcia ogólnorozwojowe. Ćwiczenia wzmacniające koordynację ruchową.
Dziś kombinacja na koordynację rąk i nóg
Za przesłane filmiki podaruję czapeczki
Zapraszam Was do aktywności!
Ćwiczenia możecie wykonywać indywidualnie lub z rodzeństwem i rodzicami. Powtórzymy je na sali tanecznej.
Nogi:
https://www.youtube.com/watch?v=ssBoZXa2iHs
Cała kompozycja:
https://www.youtube.com/watch?v=JbMc fQN5o_4
Grupa III – 26.05.2020 - Katarzyna Makowska
Temat: Zajęcia ogólnorozwojowe. Ćwiczenia wzmacniające koordynację ruchową. „ Rolleè”.
Dziś kombinacje z wykorzystaniem ćwiczenia „Rolleè”
Za przesłane filmiki podaruję czapeczki
Zapraszam Was do aktywności!
Ćwiczenia możecie wykonywać indywidualnie lub z rodzeństwem i rodzicami. Powtórzymy je na sali tanecznej.
https://www.youtube.com/watch?v=F6vuxrwu1ls
Grupa III – 25.05.2020 - Katarzyna Makowska
Temat: Zajęcia ogólnorozwojowe. Ćwiczenia wzmacniające koordynację ruchową. „Wymachy”.
W tym tygodniu zapraszam Was do przyjemnych ćwiczeń ogólnorozwojowych wzmacniających Waszą koordynację ruchową.
Dziś kombinacje z wymachami nóg.
Za przesłane filmiki podaruję czapeczki
Zapraszam Was do aktywności!
Ćwiczenia możecie wykonywać indywidualnie lub z rodzeństwem i rodzicami. Powtórzymy je na Sali tanecznej
https://www.youtube.com/watch?v=WN4DZ5XwGzo
https://www.youtube.com/watch?v=xgSdmO5wsA0
Grupa III – 14.05.2020 - Beata Klose-Jurczakowska
Temat: Muzyka ludowa w czasach Fryderyka Chopina.
Jaka była muzyka ludowa i związane z nią instrumentarium w czasach Fryderyka Chopina możemy się jedynie domyślać. Do czasów nam współczesnych zachowało się niewiele bezpośrednich, wiarygodnych źródeł z XIX wieku w postaci zapisów nutowych melodii instrumentalnych, czy zachowanych egzemplarzy instrumentów.
https://cms.pmp.edu.pl/_plik/file_manager/files/2cf27bf8a3be9ef490fadc3a22530dbf.pdf
Grupa III – 14.05.2020 - Iwona Brzezińska
Temat: Mazur.
http://www.tance.edu.pl/pl/dances/show/category/0/dance/720
http://muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-muzyce/mazur-lekcja-2/
a) spotkanie na zoom nauka tańca mazur
b) codziennie 5 minut dla skakanki.
c) zdjęcia, filmik lub rysunek na messengera – mój hołubiec
Grupa III – 13.05.2020 - Katarzyna Makowska
Temat: Wizyta na Wielkopolsce. Nauka tańców i zabaw tanecznych z regionu Wielkopolski. Taniec o nazwie „Przodek”.
Pozostajemy na Wielkopolsce Dziś zapraszam Was do zapoznania się z tańcem z regionu Wielkopolski o nazwie „Przodek”. (wszystkie wersje)
Zobaczcie film i spróbujcie powtórzyć ten taniec z rodzicami lub rodzeństwem.
Bardzo chętnie obdaruję Was „czapeczkami” jeśli odeślecie krótki filmik pokazujący wykonany przez Was taniec.
Film znajdziecie pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=PCIYB193zyQ&t=41s
Grupa III – 12.05.2020 - Katarzyna Makowska
Temat: Wizyta na Wielkopolsce. Nauka tańców i zabaw tanecznych z regionu Wielkopolski. Taniec o nazwie „Marynia”.
Pozostajemy na Wielkopolsce. Dziś zapraszam Was do zapoznania się z tańcem z regionu Wielkopolski o nazwie „Marynia”.
Zobaczcie film i spróbujcie powtórzyć ten taniec z rodzicami lub rodzeństwem.
Bardzo chętnie obdaruję Was „czapeczkami” jeśli odeślecie krótki filmik pokazujący wykonany przez Was taniec.
Film znajdziecie pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=QVNlPdhW72w
Grupa III – 12.05.2020 - Iwona Brzezińska
Temat: Polskie tańce regionalne - Hołubce.
a) co to jest hołubiec?
b) w których tańcach występują hołubce
https://zpitpw.fandom.com/pl/wiki/Ho%C5%82ubiec
http://muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-muzyce/krakowiak-lekcja-5/
c) co dla ciebie znaczy wyciąć hołubca?
d) rodzinne oglądanie „ Bal na dworcu w Koluszkach”:
https://www.youtube.com/watch?v=kB6D3CvQ_xw
- co ma wspólnego ten film z ZPiT Poltex?
e) spotkanie na zoom nauka tańca - hołubce – mazurowe.
Grupa III – 11.05.2020 - Katarzyna Makowska
Temat: Wizyta na Wielkopolsce. Nauka tańców i zabaw tanecznych z regionu Wielkopolski. Taniec o nazwie „Polka Węgierka”.
W tym tygodniu zapraszam Was na Wielkopolskę. To region położony w środkowo-zachodniej Polsce.
Tańce wielkopolskie w przeciwieństwie do żywiołowych tańców z innych regionów, cechują się dostojnością i powagą. Nie mniej są to tańce różnorodne, które przybierały inne formy w zależności od mikroegionu. Do typowych tańców wielkopolskich należy zaliczyć, wiwaty, przodki, chodzone.
Dziś zapraszam Was do zapoznania się z tańcem z regionu Wielkopolski o nazwie „Polka Węgierka”.
Zobaczcie film i spróbujcie powtórzyć ten taniec z rodzicami lub rodzeństwem.
Bardzo chętnie obdaruję Was „czapeczkami” jeśli odeślecie krótki filmik pokazujący wykonany przez Was taniec.
Mam nadzieję, że już niedługo spotkamy się na Sali tanecznej
Zadanie na dodatkową „czapeczkę”: Na zdjęciu partnerka trzyma w ręku specjalnie ułożoną chusteczkę, która jest nieodłącznym atrybutem każdej Wielkopolanki – jaką nazwę nosi ta chusteczka ??
Film znajdziecie pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=98fi10M290Y&t=206s
Grupa III – 07.05.2020 - Beata Klose-Jurczakowska
Temat: Muzyka tradycyjna i folkowa.
Muzyka tradycyjna i folkowa we współczesnym krajobrazie polskiej kultury muzycznej.
http://www.wychmuz.pl/artykul_ar_53.html
Grupa III – 07.05.2020 - Iwona Brzezińska
Temat: Polskie tańce regionalne - Miotlarz.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mietlorz
http://www.tance.edu.pl/pl/dances/show/dance/662
- nauka miotlarza z repertuaru ZPiT Poltex – materiały dostępne tylko dla tancerzy zespołu – poprzez wysłanie na poczty prywatne fragmentu tańca „Rozbark” i weryfikacja zadanego materiału na lekcji online
- codziennie 5 minut dla skakanki.
- zdjęcia lub rysunek na messengera – moja nowoczesna miotła przyozdobiona na styl ludowy.
- stwórz swoją wersję domowego miotlarza
Grupa III – 06.05.2020 – Katarzyna Makowska
Temat: Polonez – kontynuacja.
Dziś kontynuacja tematów POLONEZowych
Zapoznajcie się proszę z lekcjami tanecznymi z zakresu POLONEZA, a za każdą (dowolnie wybraną z lekcji) wykonaną, nagraną i przesłaną figurę lub kroki obdaruję „czapeczką”
Lekcje 4 i 5.
http://www.tance.edu.pl/pl/lessons/show/dance/717
Grupa III – 05.05.2020 – Katarzyna Makowska
Temat: Polonez.
Dziś zapraszam Was do POLONEZA.
Zapoznajcie się proszę z lekcjami tanecznymi z zakresu POLONEZA, a za każdą (dowolnie wybraną z lekcji) wykonaną, nagraną i przesłaną figurę lub kroki obdaruję „czapeczką”
Lekcje od 1 od 3.
Te konkretne wybrane źródła, które udostępniam są sprawdzone i polecane przeze mnie zarówno od strony merytorycznej jak i wykonanie taneczne.
http://www.tance.edu.pl/pl/lessons/show/dance/717
Grupa III – 04.05.2020 - Katarzyna Makowska
Temat: „Wariacje na Koordynację” Powtórzenie materiału.
Dziś zapraszam Was do powtórzenia znanych Wam już ćwiczeń na koordynację ruchową.
Film z przypomnieniem znajdziecie pod linkiem, który udostępnię na naszej prywatnej grupie.
Korzystając z tego ćwiczenia stwórzcie własne kompozycje:
Możecie skorzystać ze schematu nóg prezentowanym na filmie – wtedy dołączcie własną kompozycję rąk.
Jeśli skorzystacie ze schematu rąk – wtedy dołączcie własną kompozycję nóg.
Za przesłane filmiki czekają czapeczki
Zaproście do wspólnego ćwiczenia rodziców i rodzeństwo
Grupa III – 27-30.04.2020 – Katarzyna Makowska
Temat: Praca plastyczno-graficzna na ludowo.
W tym tygodniu zapraszam Was do zabaw plastyczno-graficznych na ludowo
Wykorzystując dowolną technikę plastyczno-graficzną stwórz propozycję plakatu promującego ZPiT „POLTEX”.
Podczas tworzenia plakatu możesz w całości skorzystać z komputera lub użyć kredek, mazaków, flamastrów, możesz też powycinać namalowane elementy i odpowiednio przykleić je do kartki stanowiącej plakat, liczę na Waszą kreatywność…
Wykonane przez Was prace podpiszcie i prześlijcie ich zdjęcia Czapeczki czekają
Zachowajcie swoje prace i przynieście je proszę na pierwsze zajęcia, które odbędą się w Pałacu Młodzieży. Ze wszystkich nadesłanych prac stworzymy wystawę.
Życzę wspaniałych pomysłów i pięknych prac.
Grupa III – 20-25.04.2020 - Iwona Brzezińska
Temat: Zdrowie tancerza.
Zdrowie tancerza
a) zdrowe serce
- dlaczego serce jest tak ważne dla człowieka?
- gdzie leży serce.
https://www.youtube.com/watch?v=dB5YFkw1Wpw&list=PLi5HEUmUK-fsvkrOqUBFK03RS2AgPvRaM
https://www.youtube.com/watch?v=vUIi4VLfL00
https://krokdozdrowia.com/cwiczenia-kardio-na-wzmocnienie-serca/
- codziennie 5 minut dla skakanki.
Grupa III – 20-24.04.2020 – Katarzyna Makowska
Temat: Z wizytą na Kurpiach Puszczy Zielonej.
Nauka tańców kurpiowskich: „Stara Baba”, „Oberek kurpiowski” i „Okrąglak”.
W tym tygodniu zapraszam Was z wizytą na Kurpie Puszczy Zielonej.
Zobaczcie proszę jak tańczyć tańce kurpiowskie: „Stara Baba” „Oberek kurpiowski” i „Okrąglak” i spróbujcie powtórzyć ich kroki.
Za wykonanie, nagranie i przesłanie krótkich filmików podaruję „czapeczkę”.
Zaproście rodziców do wspólnej zabawy
„Stara Baba”
https://www.youtube.com/watch?v=JMnlj_qqS5E
„Oberek kurpiowski”
https://www.youtube.com/watch?v=cSkDppfOl24
„Okrąglak”
https://www.youtube.com/watch?v=lf-m4F-dBHg
Grupa III – 14-17.04.2020 – Katarzyna Makowska
Temat: Tańce kaszubskie.
Zapraszam Was do zapoznania się ze znanymi tańcami kaszubskimi a wśród nich koseder, mareszka, nasza nenka, roz, dwa i inne.
Materiały znajdziecie pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=bNgv9cvjjxk
Za wykonanie kroków poszczególnych tańców oczywiście przyznaję czapeczki
Tempo na filmie jest dostosowane do spokojnej nauki.
Trzymam kciuki
Grupa III – 14-17.04.2020 – Katarzyna Makowska
Temat: „Kaszubskie nuty”.
W tym tygodniu zapraszam Was na Kaszuby To kraina leżąca na Pomorzu Gdańskim i wschodniej część Pomorza Zachodniego.
Zapraszam Was do spróbowania swoich sił w piosence – wyliczance w języku kaszubskim pt. „Kaszubskie nuty”.
Pod spodem znajdziecie potrzebne materiały.
Każde wykonanie oczywiście nagrodzone zostanie „czapeczką”:)
„Kaszubskie nuty” (inne nazwy: Alfabet kaszubski, Abecadło kaszubskie) – to tradycyjna pieśń kaszubska, będąca jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów folkloru kaszubskiego.
Pieśń jest wyliczanką, a nieodzowna do jej wykonania jest plansza z rysunkami – równolegle do śpiewanego tekstu jedna osoba wskazuje odpowiedni obrazek na pięciolinii (stąd jedna z używanych nazw: kaszubskie nuty). Śpiewane są kolejno trzy pięciolinie, z tym, że po dojściu do końca każdej z nich powraca się w odwrotnej kolejności do początku (w ten sposób z każdą kolejną zwrotką tekst piosenki wydłuża się). Pieśń śpiewana jest wolno, z pewnym namaszczeniem, choć w pierwotnej wersji miała szybkie tempo.
Pod linkiem znajdziecie jej prawidłowe wykonanie, dla ułatwienia dołączam również tekst:
https://www.youtube.com/watch?v=4CVNx_9IRZ4
Tekst:
To je krótczi, to je dłëdżi, to kaszëbskô stolëca.
To są basë, to są skrzëpczi, to òznôczô Kaszëba.
Òznôczô Kaszëba, basë, skrzëpczi,
krótczi, dłëdżi, to kaszëbskô stolëca.
To je ridel, to je tëcz, to są chojnë, widłë gnojné.
Chojnë, widłë gnojné, ridel, tëcz,
òznôczô Kaszëba, basë, skrzëpczi,
krótczi, dłëdżi, to kaszëbskô stolëca.
To je prosté, to je krzëwé, to je sledné [tylné] kòło wòzné.
Tylné kòło wòzné, prosté, krzëwé,
chojnë, widłë gnojné, ridel, tëcz,
òznôczô Kaszëba, basë, skrzëpczi,
krótczi, dłëdżi, to kaszëbskô stolëca.
To są hôczi, to są ptôczi, to są prësczé półtrojôczi [półtorôczi].
Hôk, ptôk, półtrojôk,
tylné kòło wòzné, prosté, krzëwé,
chojnë, widłë gnojné, ridel, tëcz,
òznôczô Kaszëba, basë, skrzëpczi,
krótczi, dłëdżi, to kaszëbskô stolëca.
To je klëka, to je wół, to je całé, a to pół.
Całé, pół, klëka, wół,
hôk, ptôk, półtrojôk,
tylné kòło wòzné, prosté, krzëwé,
chojnë, widłë gnojné, ridel, tëcz,
òznôczô Kaszëba, basë, skrzëpczi,
krótczi, dłëdżi, to kaszëbskô stolëca.
To je małé, to je wiôldżé, to są jinstruméńta wszôlczé.
Grupa III – 16.04.2020 – Beata Klose-Jurczakowska
Temat: Kolędowanie wielkanocne.
Proponuję zapoznać się z ciekawym artykułem na temat kolędowania wielkanocnego na Lubelszczyźnie.
Bardzo ciekawe relacje świadków na temat obrządów, pieśni ludowych. Dowiecie się co kryje się np. pod pojęciem:
chodzenie po racyjkach, chodzenie po wołczebnem, chodzenie z gaikiem.
http://teatrnn.pl/leksykon/artykuly/etnografia-lubelszczyzny-koledowanie-wielkanocne/
Grupa III - 06-10.04.2020 - Iwona Brzezińska
Temat: Tradycje Wielkanocne.
a) zapoznanie się z tradycjami wielkanocnymi
- jak zrobić wydmuszkę
- jak przyozdobić jajko
- co powinno znaleźć się w koszyczku
https://www.youtube.com/watch?v=HTscWeJhmoY
https://www.youtube.com/watch?v=zo6FWbsXI5U
https://www.kalendarzrolnikow.pl/2094/polskie-zwyczaje-i-tradycje-wielkanocne
https://podroze.onet.pl/ciekawe/polskie-tradycje-wielkanocne/eyc53ds
b) rozgrzewka dla ciała
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Grupa III – 6-10.04.2020 – Katarzyna Makowska
Temat: Lekcje taneczne.
Zapraszam do zapoznania się z lekcjami tanecznymi z zakresu KRAKOWIAKA (Lekcje od 1 do 7)
http://www.tance.edu.pl/pl/lessons/show/dance/718
Zapraszam do zapoznania się z lekcjami tanecznymi z zakresu KUJAWIAKA (Lekcje od 1 do 8)
http://www.tance.edu.pl/pl/lessons/show/dance/719
Zapraszam do zapoznania się z lekcjami tanecznymi z zakresu OBERKA (Lekcje od 1 do 5)
http://www.tance.edu.pl/pl/lessons/show/dance/721
Zapraszam do zapoznania się z lekcjami tanecznymi z zakresu MAZURA (Lekcje od 1 do 9)
http://www.tance.edu.pl/pl/lessons/show/dance/720
Te konkretne wybrane źródła, które udostępniam są sprawdzone i polecane przeze mnie zarówno od strony merytorycznej jak i wykonanie taneczne.
Zadanie:
Za każdą (dowolnie wybraną z lekcji) wykonaną, nagraną i przesłaną figurę lub kroki obdarowuję „czapeczką”.
Grupa III – 9.04.2020 – Beata Klose-Jurczakowska
Temat- Łowicka Muzyka Ludowa.
Historia stroju łowickiego i dzisiejsze wydanie.
http://wieszwiecejolowiczu.blogspot.com/p/stroje_42.html
Grupa III – 30.03-03.04.2020 - Iwona Brzezińska
Temat: Zdrowie tancerza.
a) zdrowy kręgosłup
- zapoznanie się budowa szkieletową człowieka:
https://www.youtube.com/watch?v=tEKMGpxXokY
https://fitness.wp.pl/19469,cwiczenia-na-kregoslup
http://dietadlazdrowia.pl/artykuly/eksperci/7/zdrowy_kr_gos_up/616.html
https://www.youtube.com/watch?v=hQuv9k1jwto
https://www.youtube.com/watch?v=kF9Qdx2MP5o
https://www.youtube.com/watch?v=QCw3L7MhUJs
https://www.youtube.com/watch?v=xNu9qJfStN0
Grupa III - 01.04.2020 – Katarzyna Makowska
Temat: Polonez Wojciecha Kilara z filmu „Pan Tadeusz” (często otwierający Turnieje Tańców Polskich w Formie Towarzyskiej) – elementy dzieła muzycznego
https://www.youtube.com/watch?v=SHWoQrLnstU
Grupa III - 01.04.2020 – Katarzyna Makowska
Temat: Co Chopin tańczył a czemu się przyglądał – Polskie tańce w tradycji salonu i wsi
Materiały:
https://www.youtube.com/watch?v=sU3kQqi07W0&t=28s
Grupa III - 25.03-11.04.2020 - Swietłana Basyrowa-Potargowicz
Temat: Zapoznanie uczniów z terminologią francuską ćwiczeń-pointy.
Proszę o nauczenie się nazw francuskich ćwiczeń:
- point-obciągnięte położenie stopy
- reverence-ukłon
- pounte-na palec
- releve-wstanie na półpalce
- releve na pointach-wstanie na palce w specjalnych butach
- pas suivi-ciągły bieg
- pas couru-ciągły bieg nie wykręconymi nogami
- pas echappe na pointach-otworzyć jednocześnie i zamknąć obydwie nogi
- pirouette en dehors-obrót wykonany na zewnątrz
- pirouette en dedans-obrót wykonany do środka
- pas glissade na pointach-ślizg palcami po podłodze
- barre-drążek
- avant-do przodu
- soutenu en tournant-obrót na dwóch nogach
- foutte-poganiać
- petit-maleńki
- battu-bić,krótkie uderzenia
Grupa III - 25.03-11.04.2020 - Swietłana Basyrowa-Potargowicz
Temat: Zapoznanie uczniów z terminologią francuską ćwiczeń-allegro
Proszę o nauczenie się francuskich nazw ćwiczeń allegro:
- allegro-szybkie skoki
- temps leve soute-skok z miejsca
- changement de pieds-skok ze zmianą nóg w powietrzu
- assemble-zebrany skok,łączyć
- pas balance-bujanie się z jednej nogi na drugą
- pas jete-wyrzut
- sissone simple-skok z dwóch nóg na jedną
- pas glissade-ślizg
- sissonne fermee-zamknąć
- pas de basque-ćwiczenie od hiszpańskiego ludowego tańca
- pas ouverte-otworzyć
- pas echappe-skok z otwarciem nóg
- double assemble-podwójny skok
- balet-od włoskiego ballare czyli tańczyć
- pas de chat-skok kota
Ćwiczenia przy drążku:
- 2 plie,1grand plie,1,2,5 pozycja
- battement tendu-po 4 krzyżem z 1 pozycji
- batt.jete-z 1 pozycji po 4 krzyże
- ronde de jambe par terre-4 en deors-releve lent,wszytko en dedans
- fondu-po 2 krzyżem
- adagio-releve lent krzyżem po 2
- grand batt.-po 4 krzyżem
- 16 trampolinowych skoków
Grupa III - 25.03-11.04.2020 - Swietłana Basyrowa-Potargowicz
Temat: Zapoznanie uczniów z terminologią francuską ćwiczeń przy drążku i na środku.
Dzień 1
Zapoznanie uczniów z terminologią francuską.
Proszę o nauczenie się nazw francuskich ćwiczeń:
- aplomb-prawidłowo ustawiony korpus
- demi plie-przysiad
- battement tendu-ślizg po podłodze
- rond de jambe par terre-koło nogą po ziemi
- battement tendu jete-wyrzut nogi w powietrze na 25 stopni
- battement frappe-uderzanie nogi o nogę
- releve-wstawanie na półpalce
- grand plie-duży przysiad
- petit battement-mały ruch nogą
- cou de pied-położenie nogi pod łydką
- battement fondu-ćwiczenie rozciągające
- battement double frappe-ćwiczenie z podwójnym uderzeniem
- battement releve lent na 90 stopni-powolne podnoszenie nóg w odpowiednich kierunkach
- rond de jambe en l’air-koło nogą w powietrzu
- grand battement jete-duży wyrzut nogi
- battement developpe-miękkie podniesienie nogi
Dzień 2
Proszę o nauczenie się nazw francuskich ćwiczeń:
- preparation-przygotowanie do ćwiczeń
- en face-stoimy prosto
- allonge-wydłużenie ręki
- port de bras-praca rąk
- battement tendu pour le pied-opuszczenie stopy na podłogę i szybkie podniesienie
- battemend tendu jete pikue-wyrzucanie nogi na 25 stopni i uderzenie ostrymi palcami o podłogę
- rond de jambe par terre en dehors-ćwiczenie na zewnątrz
- rond de jambe par terre en dedans-do środka
- pas de bourree-od francuskiego ludowego tańca bourree,ćwiczenie na ruchomość i siłę stopy
- battement soutenu-ciągnące się ćwiczenie
zestaw ćwiczeń na plecy:
- podnoszenie rąk z tułowiem na podłodze
- to samo tylko z rękoma do boku
- to samo tylko ręce motyl
- podnoszenie nóg z tułowiem na podłodze
- z opuszczonym tułowiem na podłodze podnosimy na zmianę lewą rękę i prawą nogę
- ”zły kot-dobry kot”
- 5 ćwiczenie na czworaka
- deseczka
- brzuszki x50
Dzień 3
Proszę o nauczenie się nazw francuskich ćwiczeń:
- addagio-ćwiczenie wykonywane w wolnym tempie
- temps lie-płynne przeniesienie ciężaru ciała z jednej nogi na drugą,łączenie
- arabesques-piękny wzór
- grand plie-głęboki przysiad
- double frappee-ćwiczenie z podwójnym uderzeniem
- pirouettes-obrót na jednej nodze
- epaulement-położenie ciała
- passe-położenie stopy przy kolanie
- embrasse-objęcie np stopa i palce obejmują pod łydką cou die pied
- en tournant-ćwiczenie w obrocie
- aplomb-prawidłowe ustawienie korpusu
zestaw ćwiczeń na wewnętrzne mięśnie nóg:
- leżenie na plecach z nie wykręconymi nogami do góry i otwieramy obydwie nogi w turecki szpagat x30
- to samo tylko x15 lewą nogą a później x15 prawą nogą
- leżenie na plecach z nie wykręconymi nogami do góry i opuszczanie do przodu lewej i prawej nogi na przemiennie x30
- szpagat turecki na leżąco z trzymaniem ud przez 3 min
- leżenie w żabce przez 10 min
- kładziemy sie na lewy bok podnosimy prawą nogę,dołączamy do niej lewą a później obydwie kładziemy x15
- to samo tylko na odwrót x15
Proszę również o obejrzenie baletu ”Śpiąca królewna”
Grupa III – 02.04.2020 – Beata Klose-Jurczakowska
Temat: Łowicka Muzyka Ludowa- Folklor w nowoczesnym wydaniu
http://wieszwiecejolowiczu.blogspot.com/p/modyfikowanie-muzyki-ludowej-oraz.html
Grupa III – 26.03.2020 – Beata Klose-Jurczakowska
Temat: Łowicka Muzyka Ludowa- Modyfikowanie muzyki ludowej zgodnie ze współczesnymi trendami.
http://wieszwiecejolowiczu.blogspot.com/p/modyfikowanie-muzyki-ludowej-oraz.html
Grupa III – 25-28.03.2020 - Iwona Brzezińska
Temat: Zdrowe żywienie tancerza - piramida żywieniowa, podstawy zdrowego żywienia
artykuły
http://www.taniecpolska.pl/krytyka/577
https://inspirander.pl/kuchnia/dieta-tancerki/#gallery
http://fantazjesmaku.weebly.com/zdrowa-baletnica-o-idealnej-sylwetce.html
quizy
https://learningapps.org/1381208
https://learningapps.org/1831424
https://learningapps.org/5283712
https://learningapps.org/2240605